Du har mulighed for at klage

Du kan klage, hvis der er forhold omkring din behandling, som du ikke er tilfreds med.

Klager til Styrelsen for Patientklager 

Du kan klage til Styrelsen for Patientklager, der er en uafhængig myndighed.

Styrelsen for Patientklager vil vurdere, om de har kompetence (dvs. om de er de rette) til at afgøre sagen. Hvis de har kompetence til at afgøre sagen, kan det være, at de ender med at rette kritik mod behandlingsstedet eller sundhedspersoner.

Du kan læse mere i afsnittet “Klager over den faglige behandling eller tilsidesættelse af patientrettigheder”.

Klager til hospitalet 

Du har også mulighed for at klage til hospitalet mundtligt eller skriftligt. Du kan klage til:  

  • Personalet i afdelingen 
  • Ledelsen i afdelingen
  • Hospitalsledelsen. 

Når du klager til hospitalet, kan du få et svar på din klage, men ikke en afgørelse. Det gælder uanset om du klager til personalet på afdelingen, ledelsen på afdelingen eller til hospitalsledelsen. 

I afsnittene herunder kan du læse om:

  • Hvem der kan klage
  • Hvem du kan klage til
  • Hvad du kan klage over.

Hvem kan klage?


Hvad vil du klage over?


Hjælp til at klage


Tidsfrister


Erstatning for behandlingsskader

Denne side er opdateret i oktober 2024.

Gå direkte til:

Brug ikke informationen på denne side til at stille dine egne diagnoser, og følg kun instruktionerne i vejledningen, hvis hospitalet har henvist dig til siden.

Kontakt

Mail

For spørgsmål vedrørende informationerne på denne side kan du skrive til os via borger.dk.

Send mail via borger.dk

Adresse

Akut hjælp

Se hvem du kan kontakte, hvis du har akut brug for hjælp